onsdag 25 juli 2012

Väggmåleri med djungelmotiv

Jag fick för ett tag sedan en förfrågning av min syster om jag ville hjälpa till med att dekorera en av hennes söners rum. Arbetet innefattade bland annat en väggmålning. Sonen är väldigt förtjust i djungeln och motivet skulle givetvis bli något djungelmotiv. Jag tyckte att det lät väldigt roligt så jag sa givetvis ja.

Nu under två dagar har jag och min syster grundat väggen, målat över en tidigare blå fondvägg och påbörjat väggmålningen. Det är ett roligt arbete, men tyvärr en aning svårt då vi samtidigt har tre barn att ta hand om. Idag fick vi dock hjälp med barnpassningen så vi kunde fokusera på måleriet. Vilken skillnad det blir på flytet när man kommer in i flödet och slipper bli störd mitt i processen.



Jag har tagit en bild på den mycket snygga grundfärgen vi började med. En sådan färg skulle jag kunna tänka mig på en vägg i min framtida ateljé. Jag har också tagit en bild där vi har kommit en bit på väg. Det kommer en bild när allt är klart också, men det dröjer nog ett tag.

/jensan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar