fredag 12 oktober 2012

Utställningen närmar sig

Snart är det dags för utställningen i Piteå. På Framnäs folkhögskola. Jag har inte hunnit måla så mycket som jag hade tänkt att jag borde, men som tur var har jag några tavlor sedan förut.
     En tid nu har jag haft en idé om bilder i motljus. Det är något med det utfrätande som tilltalar mig. Ljuset som är så starkt i den vinkeln som gör att man inte kan se allt, att det flyter ut i vitt, men ändå inte vitt, i något som inte finns, men som man ändå vet finns där.
     Jag önskar att jag hade tid att verkligen utforska det området, men just nu är det mycket annat som tar tid. Det är studier inför grupparbeten, inför seminarier inför tentor. Det är vardagslivet i sig med middagar, barn, sambo, hund, städning och tvätt.
     Ibland längtar jag till då jag blir pensionär, då jag tänker att jag ska ha tid för allt som jag vill göra. Men till dess får jag passa på då jag känner att det finns tid och ork någon gång i bland.
     Här kommer ett smakprov på utställningens innehåll, från min sida alltså. Utställningen heter "Fyra systrar" och vi fyra som ingår i den konstgruppen är ju: Anna Farrokhi, Ewa Granström, Lena Wiklund och jag. Vernissage kommer att vara den 9 november. Tiden är ännu inte fastställd. Mer information kommer senare.

2 kommentarer:

  1. Kommer konstnärerna att vara på plats? Man kanske borde åka dit och se.

    SvaraRadera
  2. Ja, konstnärerna kommer att vara där, men endast på vernissaget. Tiden är nu fastslagen till klockan 11-13 på fredagen den 9 november. Välkommen!/jensan

    SvaraRadera