fredag 30 mars 2012

Påsk på "palissaden"

Påsken närmar sig. Jag har gjort nya planteringar på min "palissad", alltså egentligen loftgången. Vinterns en- och ljungbaserade planteringar har fått se sig utbytta mot vårliga påskpyntade planteringar med pärlhyasinter (Muscari) och krokusar (Crocus) i blått och vitt samt några påskliljor (Narcissus) i gult.
Jag har dekorerat mina planteringar med videkisskvistar (snyggt ord va?), hönor och kala björkgrenar samt lite renlav från skogen. Lugn, bara lugn. Jag har endast lånat laven från skogen, ska återställa den sedan.
     Krukorna ser lite tråkiga ut än så länge, men föreställ er hur det kommer att se ut när alla knoppar slår ut.





/jensan

2 kommentarer:

  1. Ja, jag menade sedan. David har redan hunnit påpeka det ;) Så insatt är jag i bilar!

    Kram, Sofie

    SvaraRadera