torsdag 25 oktober 2012

Sen höst i salongen



 
Nu har det sedan länge varit dags att göra lite höstigt inne. Att ändra den våriga och somriga känslan till en höstig och lite mer murrig mysig känsla. Hösten har ju varit här ganska länge och det hotas med snö från meterologerna på teve i kväll. Som tur är har jag varit på lotten och plockat upp de sista potatisarna, morötterna och palsternackorna. Dock har jag tänkt hinna sätta ner några vitlöksklyftor och ta upp jordärtskockorna. Vi får väl se hur det blir med det.




 
I salongen, ja vardagsrummet alltså, har jag bytt ut mina tavlor. Nu hänger en stor oljemålning som jag målade för ganska länge sedan på den ena väggen. Den föreställer en björkskog med en kvinna lutandes mot ett av träden. Modellen för kvinnan är en mycket god vän. Under denna bild hänger en akryl, också målad av mig, föreställande en häst i närbild. På den andra väggen hänger nu en vinterbild målad av J (eller möjligen T) Svedberg. Denna hittade jag i Piteå på en loppis. Den andra tavlan (blandteknik) på den väggen är målad av mig och föreställen en natt med norrsken och ett udda perspektiv. Färgerna är murriga och höstlika. Jag har också placerat ut två av mina yllebollar. De passar bra i höstrusket.

Jag hatar när programmet inte gör som jag vill. Tyvärr får jag inte till texten, det blir indrag på några rader där jag inte har gjort indrag och jag kan inte placera text och bilder som jag vill. Det måste vara något knas med datorn eller programmet. Sånt kan göra mig galen och jag är nära att slänga ut allt genom fönstret, men jag behärskar mig och ni får hålla till godo med denna layout.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar