onsdag 21 november 2012

Rob Ricken

När jag ändå var uppe i Piteå gjorde jag och min mamma och min syster en konstrunda. Vi hamnade bland annat på stadsmuseet. Där fanns en utställning av Rob Ricken. En mycket rolig och kreativ utställning. Han har arbetat med gamla vävstolar och byggt om dem till något mer. Gett dem ett annat liv och en ny mening.

Ricken kommer ursprungligen från New York. Han har alltid haft ett stort intresse för konst och arkitektur. Han har dessutom formgivit och byggt flera byggnader. 2002 flyttade Ricken med sin svenska fru till Sverige och Lakafors. Här startade hans intresse för hantverk. (informationen kommer från Piteå Museum)

Har ni vägarna förbi tycker jag verkligen att ni ska ägna några minuter åt denna fantastiska upplevelse. Utställningen pågår fram till den 5 januari. Här kommer några bilder från utställningen:






 
/jensan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar