fredag 17 maj 2013

Vårhändelser

Vilket härligt väder! Soligt och varmt. 20 grader redan i mitten på maj. Det är nästan som sommar. Då känns det hemskt att sitta inne och skriva på en rapport, men vad gör man inte för att hinna med allt. Igår då det också var så här varmt fick bli en tur till lotten på aftonsidan. Jag och Siggan gjorde middag och paketerade i mattermosar för att sedan åka till lotten och njuta i solen. Därefter hann jag med att avgränsa två planteringar innan vi åkte hem för att sova.


 
Lunch: räksallad med quinoa och ceasardressing
Idag har jag hållit en lektion med sjuorna i linoleumtryck, sedan en sväng på stan för att hitta presenter till Siggans kusin som ska ha kalas i helgen. Nu har jag ätit en sen lunch på loftgången och ska fortsätta skrivandet med rapporten.


 
Lägger in två bilder på en stol som jag och min sambo fixat till förra veckan. I fjol köpte vi den på en loppis i Piteå för en femtiolapp. Då var den svart och blå med skadad skinnimitationsklädsel. Nu är den återigen trären och jag har klätt den i ett grått tyg med bladmönster från IKEA. Genast mycket bättre. Tyvärr kom vi inte på att fotografera den innan vi gjorde om den, som vanligt. Men det färdiga resultatet är förevigat:
 /jensan







2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det såg ut med middag ute i solen. Ja vilken härlig helg det varit, dessutom känns det verkligen som man kunnat ta tillvara den! Ser fram mot nästa helg också, det ska bli trevligt! //Ulrika
    PS Vad fin stolen blev!!

    SvaraRadera
  2. Ja det var härligt. Hoppas att det kommer att gå bra till helgen. Ska förbereda Siggan snart. Kram

    SvaraRadera