tisdag 21 februari 2012

Vår(i)salongen

Ljuset nalkas och våren med det, därför har det blivit dags att göra det lite vårigt i "salongen", alltså vardagsrummet. Jag har haft ett antal akvareller av blommor liggande, sedan en utställning i höstas, och en akrylmålning som hängt med sedan länge. Plus att jag har en tavla inköpt från min mor, också föreställande blommor.
     Jag hade vissa problem med vad jag skulle ta mig till med dessa alster. Hur de skulle kunna placeras på ett snyggt sätt och fungera ihop med resten av inredningen. Efter lite omflyttning av tavlor och möbler ordnade det sig ganska så angenämt.    
     Mina våriga alster fick sina kompanjoner i form av körsbärskvistar i en stor vas plus en diktsamling av Gunnar Ekelöf. Det hela fungerade utmärkt mot resten av inredningen. Jag fick dock sy några nya kuddar till soffan och denna gång fick färgerna på kuddarna styras efter konsten och givetvis gardinerna.





Äppelblom i akryl av mig och Pioner i akryl av Lena Wiklund

Akvarell, Pelargonen

Akvarell, I vasen

Akvarell, Tulipa

Akvarell, Stockros

Akvarell, Nilofar


/jensan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar