onsdag 29 februari 2012

Tavla av Mikko Lotvonen


När jag bodde i vår huvudstad ställde jag ut några gånger på Konst i det gröna. En årligt återkommande utomhusutställning i Tantolunden. Det var två Luletjejer som administrerade hela utställningen. Jag vet inte om de fortfarande driver projektet, men jag hoppas det.
     I alla fall hade jag hyrt ett plank där och hamnade denna sommar brevid Mikko Lotvonen. Vi talades vid under de dagar utställningen höll på, vaktade varandras plank vid trängande behov och hade det allmänt trevligt bland allt folk.
     Lotvonen målar många tavlor med motiv från just Stockholm och jag blev väldigt förtjust i en av dem han hade med sig den gången, så jag tog tillfället i akt köpte den. Nu hänger den i vardagsrummet, för tillfället ovanför min brandgula fåtölj. En mycket vacker tavla med härliga färger. Tavlan heter Hus vid Sofia kyrka och är målad i olja, storlek 46*33 cm.
     Mikko Lotvonen är medlem i Sofiamålarna som håller till i Stockholm, där de håller utställningar varje år. Se gärna mer på deras hemsida: http://www.sofiamalarna.se/

1 kommentar:

  1. Vilken vacker tavla! Förstår att du fastnade för den :) Kul att du börjat blogga!

    Hoppas allt är bra med er!
    Kram, Sofie

    SvaraRadera