fredag 26 april 2013

Våren

Våren är äntligen här. Snön smälter undan i hög hastighet. Under bara två dagar har hela min odlingslott smält fram. Irisarna har börjar blomma och krokusarna tävlar om att synast mest.
Hemma på loftgången har jag tidigare i vår planterat lökar som nu blommar för fullt och förgyller de soliga och lediga förmiddagarna med sin doft. Här om dagen då det var tio grader i skuggan satt jag där och läste lite genusteori. Jag är just nu ute på praktik och får denna period ha lektioner i ämnet bild. Det känns otroligt kul att få möjlighet att vara ute i verkligheten. Jag har en mycket fin handledare på den skola jag är på och mycket trevliga elever. Det känns bra. Jag skriver på en praktikrapport som handlar om genusskillnader i elevernas målningar. Det kommer mer om det i ett senare inlägg. Ha det gott i vårluften.


/jensan

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt! Man trodde ju aldrig att den här snön skulle försvinna, men fort går det när det börjar. Nu är man inne i den där perioden då man vill odla allt möjligt utan tanke på att man ska ha tid och ta hand om det och ogräset sen också... =)men man blir ju så inspirerad...
    Kul att du trivs ute på praktiken.
    Ha det gott i vårsolen! Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Jag skulle kunna köpa hur många fröer som helst, men avstår med tanke på arbetet och platsen att dra upp samt plats på lotten för utplantering. I år har jag endast inhandlat squash och ringblomma, resten av fröna är från förra årets påsar. Det finns dock risk för att grobarheten har gått ned mycket, ser inte lovande ut för dem jag redan har satt. Vi hörs. Kram

      Radera