tisdag 4 juni 2013

Konsten att må gott

Jag och min sambo har varit till Åmliden. Vi lämnade vår dotter i min svägerskas trygga händer och åkte upp till Källan för att delta i en liten konferens. Där uppe på en höjd, med milsvid utsikt bodde vi i ett underbart rum och kunde fritt bada i den kombinerade varmvattens- och bubbelpolen, ligga i en massagestol och vandra i de fina omgivningarna. Vi passade på att boka in varsin behandling. Det blev klassisk massage, skönt för trötta ryggar och axlar.


Maten var dessvärre inte lika bra som allt det övriga. Vi var båda två lite besvikna. Jag har varit till Källan en gång förut och då var maten mycket bra, varav förväntningarna nu var höga. Läste dock att de hade bytt kock, tyvärr måste jag säga. Hoppas bara att det var en svacka i en annars bra severing.

Det blev lite måleri också. Givetvis packade jag med mina akvareller, om andan föll på. Och det gjorde den. Men som jag tidigare har konstaterat är jag inte vidare bra på akvarelltekniken. Det blev i alla fall en bild och kanske går det att göra något av den. Den duger väl som en skiss för en akrylmålning om inte annat. 

I alla fall mådde vi otroligt gott under helgen, och dryftade både det ena och det andra. En mycket givande och mysig helg. Det bästa av allt var när vi kom hem och fick rapport av svägerskan att allt gått otroligt bra och inga tårar fällts. Skönt för mammahjärtat.


                                                                            /jensan











2 kommentarer:

  1. Så bra att ni fick en fin helg. Skönt att Sigrid hade det bra med sin faster.
    Mimmi

    SvaraRadera