onsdag 19 juni 2013

Målarhelg

Äntligen har vår målargrupp "Fyra systrar" haft en målarhelg igen. Vi var även denna gång i Piteå, i mina föräldrars stuga. Denna gång hade vi också en gästmålare: kusin Emma. Det var en trevlig helg med god mat, prat och måleri.
 

Det var dock aningens lite för lite måleri för min smak, men det var ändå en väldigt bra och mysig helg. Jag hade planerat flera bilder som jag skulle måla, bland annat den stooora trädmålningen. Den hann jag också börja på, men inte göra klart (bild kommer senare). Det tar helt klart mycket mer tid att göra en stor målning mot för att göra en liten målning.
 


 
Dessutom gjorde jag en målning som jag inte ens hade tänkt att jag skulle. Den kom till mig vart efter jag la på färg på duken. När jag satte mig i stolen för att betrakta verket emellanåt såg jag alltid något nytt framträda och var tvungen att arbeta fram det. En spännande process. Resultatet blev den blå tavlan här nedanför. Den andra med svart bakgrund var ett planerat motiv.

 
 




























/jensan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar