söndag 17 juni 2012

Den vackraste blomman i rabatten...

Nu har det gått lång tid sen mitt senaste inlägg. Det har varit mycket annat att ta hand om; studier, barn, sambo, odlingslott och resor. Vid dessa tillfällen får bloggen stå åt sidan för det verkliga livet.

Under denna tid som gått har det hänt mycket på odlingslotten. Mina vackra fransiga tulpaner (Tulipa Mascotte) har slagit ut och nu nästan blommat färdigt. Jag har även fyndat lite olika växter här och där, bland annat en Hängkaragan (Caragana arborescens pendula). Jag har även med hjälp av snart treåriga fingrar sått flera frön.

Här kommer några bilder från en av de många soliga dagarna. Den vackraste av blommorna i rabatten är givetvis min dotter. Fler bilder från odlingarna kommer senare.

Jag har även hittat löken till min mörka klocklilja. Jag hoppas nu att den tänker spira. Fast den verkar bli väldigt sen...

/jensan

4 kommentarer:

  1. Verkligen fin blomma du har!! Behöver mycket omsorg kan jag tänka... //Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Förhoppningsvis ger det resultat;)

      Radera
  2. Det har verkligen blivit ett paradis, din odlingslott, och ännu vackrare med lilltjejen förståss. Den finaste blomman är den sötaste också, pussa och krama henne från mig. / Lilltjejens Moster

    SvaraRadera