söndag 29 juli 2012

Det rullar på

Odlingslottens växter har nu hunnit växa mycket. I går la jag och Siggan ännu mer jord på potatisarna i förhoppning att lura plantorna att tillverka fler potatisar. Förra året blev det en ganska mager potatisskörd, vi hoppas på en större i år. Sorten är givetvis mandel.

Vitlökarna som jag tydligen hade satt i en av pallkragarna är riktigt stora. Jag kontrollerade en av dem och den verkar vara fullstor och dags att skörda när som helst. Det blir en stor skillnad mellan de som står i pallkragarna och de som står direkt på landet. Jag måste nog luckra jorden och gödsla i landet nästa vår så att det blir lika bra som i kragarna.












Det blommar om vart annat i rabatten också. Det är härligt. Nu har även mina kryddväxter gått i blom de lockar många humlor vilket även Stjärnflockan (Astranita major) gör.

2 kommentarer:

  1. Tack för senast...! Det var så kul att se din lott det var verkligen fint. Förstår att ni lägger ner en del tid där...du o Sigga alltså...! Jag ser nog att den lilla gullungen sitter där i skuggan och myser!! Ha det gott! Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv. Det var trevligt med besök! Ha det gott ni med. Kram.

      Radera